AKTUELNO

Beograd će ponovo dobiti tramvajsku liniju broj jedan, od Slavije preko Terazija do Kalemegdana, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Tramvaj broj jedan je prvi beogradski tramvaj, uspostavljen je 1892. godine, rekao je Vesić gostujući u Žikinoj šarenici koja se emituje na TV Pink.

- Mi smo tada bili peti grad u svetu koji je u to vreme dobio tramvaj. Pre nas tramvaj su imali Njujork, Pariz, London i Berlin. U to vreme tramvaj je bio na konjsku vuču, ali dve godine kasnije dobijamo prvi električni tramvaj, što je i normalno u zemlji Nikole Tesle. To je bila linija Žagubica - Električna central na Dorćolu - rekao je Vesić, i dodao da se tremvaj okretao na Trgu republike, tačnije oko spomenika.

Vesić je objasnio da je tramvaj broj jedan je postojao u Beogradu i 1947. godine kada se na beogardskim ulicama pojavilo novo čudo tehnike, a to su bili trolejbusi i onda je ova linija nastavila da živi samo kroz trolejbus. Trasa je sedam godina išla prema Rakovici.

Foto: TvPink Printscreen

- Pošto se preklapala sa trojkom, nije bilo dovoljno putnika i onda je ukinuta - dodaje Vesić.

Kako kaže, sada u sklopu rekonstrukcije centra, grad je odlučio da vrati ovu davno zaboravljenu liniju.

- Radićemo pešačke zone, radićemo sledeće godine i Vasinu ulicu,  Studentski trg, a takođe ćemo tada i vratiti jedinicu koja u Beogradu ne postoji - rekao je Vesić, dodajući da će ulica Srpskih vladara biti malo drugačija.

Foto: TvPink Printscreen

- Ona će biti pešačka, ali ne u potpunosti. Na ovaj način povezaćemo Slaviju sa Kalemegdanom. Da bi sve ovo uradili moramo pre svega da uradimo Novi savski most. U planu je novi most koji će imati četiri trake, dve tramvajske, imaće biciklističke staze i svoje trotoare. Kod ekonomskog fakulteta je u planu tunel koji će ići skoro do Pančevačkog mosta - dodao je Vesić rekavši da će tunel smanijiti saobraćaj u centru grada za 14 odsto.

Foto: TvPink Printscreen

- Na ovaj način oživećemo glavnu ulicu, pa će i centar izgledati onako kako izgleda u svim evropskim prestonicama - dodaje Vesić.

On je najavio da će 1. juna krenuti tramvaji koji će povezati Banovo brdo i Rakovicu sa Novim Beogradom.

- Tamo su posvaljene šine, radimo stanice, urađeni je novi most koji će prihvatiti te tramvaje. To je važno, jer nakon toga može da se rekonstriše stari tramvajski most - rekao je Vesić objasnivši da u tom periodu stari tramvajski most neće biti u funkciji, ali kako kaže, to se neće osetiti, jer će postojate nove linije i most koji će povezati stari i novi deo grada.

Dve linije Metroa u planu

Kako Vesić kaže, 1971. godine je počela priča o izgradnji Metroa, a grad je u situacij da 2020. godine u situaciji da krene sa izgradnjom.

- Naš Metro će imati dve linije, jedna će početi na Makiškom polju, spuštaće se do Šećerane, pa uz Radničku ulicu, tamo do Sajma i Mostara, ka Savskom trgu, ekonoskom fakultetu, Luka, Ada huja i Karaburma i Mirjevo. Durga linija će povezati Zemun i Ustaničku ulicu - rekao je Vesić dodajući da pored te dve linije postojojaće i četiri linije BG voza.

Kako Vesić kaže, ideja je da se širi tramvajska linija.

- Tramvaj je ekološki prihvatljivo sredstvo, jer se tramvajem i brzo prevezete sa jedne do druge tačke. Oni koji su 80. godina to pričali, bili su u pravu - smatra Vesić.

#Beograd

#Goran Vesić

#Tramvaj

'